Du er her: Hjem / / Norsirk-kunden er fornøyd og opptatt av gjenbruk
Norsirk-kunden er fornøyd og opptatt av gjenbruk

Norsirk-kunden er fornøyd og opptatt av gjenbruk

Hele 9 av 10 vil anbefale Norsirk som returselskap til andre, og en stor andel trekker fram gjenbruksløsninger og gjenvinningsgrad som viktige vurderingskriterier i jakten på den beste leverandøren. Dette er noen av funnene i den nye kundeundersøkelsen.

- Kundene våre gir uttrykk for at det er viktig for dem å ha én leverandør å forholde seg til. Vi har jobbet mye med å tilrettelegge for at produsentansvarskundene våre skal ta sitt miljøansvar gjennom oss på en administrativt fornuftig og enkel måte, og det ser vi resultatet av i kundeundersøkelsen vår, påpeker Stig Ervik, administrerende direktør i Norsirk.

Gode tall på gjenvinning og gjenbruk teller positivt

For 3 av 4 kunder veier løsninger for gjenbruk og prestasjoner på gjenvinningsgrad tyngst når de velger returselskap. Norsirk er markedsledende på gjenbruk av EE-avfall, og de står bak 91 prosent av det nasjonale gjenbruket for IKT-utstyr. Allerede i sitt første år med plastemballasjegjenvinning i Oslo ble tallene sterkere enn forventet, og det er tydelig at kundene er oppmerksomme på sirkulariteten i verdikjeden. Les mer om resultatene her

Høy tillit til kompetansen og leveransen

Kundene trekker også fram kunnskapen om sirkulære verdikjeder som de ansatte i Norsirk besitter. Selskapet ivaretar produsentansvar for kundene sine på hele tre områder; kassert elektronikk, alle typer batterier og emballasjetypene glass, metall, papp, papir og plast. – Fagområdene vi dekker er svært omfattende, men vi har heldigvis god hjelp fra alle samarbeidspartnerne våre. Grunnmuren vår er likevel engasjerte og kompetente ansatte, som gjerne tar kurs eller etterutdanning for å kunne mer om produsentansvar, materialgjenvinning og kommunikasjon, sier Ervik.  96,6 prosent av kundene uttrykker at de vil fortsette kundeforholdet med Norsirk.

Krevende kunder

Norsirk har intervjuet tre av sine produsentansvarskunder om hvordan de jobber med bærekraft i dag, og deres syn på dette og produsentansvarsordningen kan det leses mere om i artikkelserien om Norsirks krevende kunder, hvor Ateas bærekraftsjef er intervjuet, Moccamaster forteller om hvorfor dokumentasjon er så viktig og Charlotte Flø Hånes som er markedssjef i Dell forteller om bærekraft og lønnsomhet i deres selskap.

Har du spørsmål om produsentansvar? Møt oss på Eliaden i Lillestrøm, 31. mai til 2. juni. Les mer om hvem vi er og hvor du finner oss her.

Ønsker du å snakke med oss med en gang? Legg igjen kontaktinformasjonen din her, så tar vi kontakt for en hyggelig prat.

Del dette innlegget
Simen Berg Avatar

Simen Berg